Emma Hultquist

Alla inlägg under maj 2011

Av Emma - 31 maj 2011 22:23

När jag var ute med hundarna förut så kände jag att ett nytt baggenbälte verkligen skulle behövas!! Mitt har börjat gett sig totalt tyvärr, nya dragselar till framförallt Indy och Exs står också högt upp på shoppinglistan! Några saker att fundera över och se över om plånboken tillåter det..!


Kvällen ute i Sannahed blev guld! En vinst så det hette duga blev det med resultatet 55-35!! Killarna körde grymt ikväll! Vädret höll sig också och var kanoners!


Figo är verkligen halta lotta här hemma! FAN säger jag verkligen! Jag som sett fram emot att tävla med honom!! Framförallt i ag2 där vi jagar sista pinnen! Som det ser ut nu ställer jag in tävlingen med honom, tråkigt men så här är det ibland! En sak har jag lärt mig iallfall - ha aldrig den andra hunden lös medans jag tränar med den andra!! Så jävla typiskt verkligen..!


Ska alldeles strax hoppa i säng tänkte jag, ska bara plocka ordning lite här hemma först. Ser ut som ett bombnedslag verkligen!!


..!

Av Emma - 31 maj 2011 22:11

Excuse me

But I might drink a little bit more than I should  tonight
And I might take you home with me if I could tonight
And maybe  imma make you feel so good tonight
Cause we might not get tomorrow


Av Emma - 31 maj 2011 17:09

Direkt efter jobbet idag så tog jag med mig Indy och Exs på en rejäl långpromenad i det stekheta vädret! Kopplade fast dom i baggenbältet så dom fick jobba på ordentligt!! Stannade till vid vattnet så dom fick doppa sig lite.. Riktigt skönt tyckte båda två! Vart helt chockad när till och med Lillfian kastade sig i vattnet! Hon tog också sina livs första simtag!! Tjohoo! Efteråt vart hon helt galen och rusade runt precis överallt! Hon är verkligen en speciell hund på alla sätt och det ser verkligen ut som hon förstår det jag säger när man pratar med henne..! Hon kan anpassa sig sig till vad situationen kräver och är ett riktigt litet energiknippe! Man blir glad av att umgås med henne!! Promenaden var helt underbar att gå iallfall, även fast man koka av värme så var det ändå riktigt mysigt! Figgemannen fick dock stanna hemma och vila! Han vart lite sur men det är ju ändå bara för hans eget bästa! Just nu sitter jag i bilen på väg ut till Kumla för att kika på Speedway, idag möter Indianerna - Hammarby! Blir nog en trevlig kväll ute i Kumla skulle jag tro!

Av Emma - 31 maj 2011 11:29

Hade en jätte trevlig kväll igår på klubben med Sanna och Therese! Hundarna gick tok bra!! Det känns som om jag och Exs har tränat upp oss till ett steg längre på banan! Nu är det inte bara rakt fram utan hon fixar korta kombinationer på typ 6 hinder utan problem och tar min handling riktigt fint..! Är impad av henne att hon ändå är ganska flummig utanför plan och kan tyckas vara på en helt annan planet men väl inne på plan är det full fart som gäller med full koncentration! Nötte även slalom med henne en hel del i början! Gick riktigt bra, det är bara att fortsätta att träna på...! Båda grabbarna gick riktigt fint också, körde inte fullt lika mycket med dom men fokuserade på det viktigaste .. Kontaktfält, kan inte nog träna det känner jag!! Riktigt nöjd var jag, tills jag skulle köra en sista gång med Indan! En raksträcka som sen avslutas med gungan.. Kör på med Indan som vanligt men ser inte att Figo sen kommer med full kareta efter och flyger upp på gungan men då är ju Indy redan upp på den halv så han totalt kraschlandar in i gungan!


Han hade först svårt att stödja på vänster bakben, men han sa inte ett knyst när det väl hände utan blev nog själv mest chockad! Lille vän, vi kände och klämde men vi hittade inget särskilt.. Och efter ett tag när han hade rört sig syntes det ingenting..! Det är mer idag jag ser att han är stel och har han legat stilla länge blir han stel och haltar sig fram. Han stödjer på det men man ser att han har ont! Älskade lilla Figo, ibland är han bara för dum för sitt eget bästa! Levnadsglad som han är så studsa han som vanligt i köket imorse när det var matdags och hoppade som vanligt in i bilen! Har jag tur är det bara en smäll han åkt på eller en typ av sträckning eller stukning! Knäpp som han är också så skulle han självklart upp på gungan en gång till igår kväll.. Kärleken till agility det kan man verkligen inte ta ifrån honom! Men jobbigt att se honom så här! Min finaste lille krigare!!   


 

Av Emma - 30 maj 2011 18:16


När livet ibland känns lite sådär knas och man känner att man vill ändra på saker och ting och kanske bara åka bort eller nått är jag väldigt tacksam över att jag har dessa 3 juveler vid min sida..!

..

Av Emma - 30 maj 2011 17:58

Av Emma - 30 maj 2011 17:34

Ibland blir det bara så, jag orkade verkligen inte ta mig till vallkursen idag! Fick för dåligt samvete för att Figo och Indy inte skulle "aktiveras", orkade inte sitta i bilen i dryga 2 h (fram och tillbaka) och det är mycket nu överallt så är ganska så slut och min mobil är paj..! Nej livet går inte under för en mobiltelefon men det känns så surt! En sak man alltid är van att ha med sig och kan använda till diverse olika saker inte finns i sin ficka helt plötsligt! I-landsproblem jag vet...!


Så istället åker jag ut till klubben och tränar agility med alla 3 och efter det blir det ett springpass i spåret med världens bästa Sanna! Allvarligt, Vad skulle jag göra utan dig??!




Ovido - Quiz & Flashcards